Centrum Projektów Polska Cyfrowa rozpoczęło nabór wniosków o granty na zakup sprzętu komputerowego dla dzieci z rodzin byłych pracowników PGR. Celem projektu jest wsparcie rodzin popegeerowskich z dziećmi w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego oraz dostępu do Internetu. Wniosek składany będzie przez Gminę Świedziebnia na podstawie oświadczeń rodziców/opiekunów prawnych, bądź uczniów pełnoletnich.
Program obejmuje dzieci rodzin (w linii prostej, tj. rodziców, dziadków, pradziadków/opiekunów prawnych), których krewny pracował niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwał w miejscowości lub gminie objętej PPGR
Oświadczenia o udziale w projekcie wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych można składać w Urzędzie Gminy Świedziebnia (parter, pok. 2) w terminie do 2 listopada 2021 r. w godzinach pracy urzędu.
Zgodnie z postanowieniami programu dziecko, które otrzymało na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy nie może aplikować w obecnym naborze.
Jednocześnie informujemy, że realizacja projektu będzie uzależniona od otrzymania środków zewnętrznych na ten cel. Złożenie wniosku nie jest jednoznaczne z przyznaniem pomocy.
Wymagane dokumenty:
- Oświadczenie dla rodzica/opiekuna prawnego – które będzie podstawą do złożenia wniosku przez gminę;
- Oświadczenie ucznia szkoły średniej, który osiągnął pełnoletność – które będzie podstawą do umożliwienia złożenia wniosku przez gminę;
- W razie posiadania dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia w PPGR, należy go dołączyć do powyższego oświadczenia;
Zasady przetwarzania danych osobowych w Programie Polska Cyfrowa 2014-2020