PRZETARG NIEOGRANICZONY NA UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI GMINY ŚIEDZIEBNIA
Pobierz: | Ogłoszenie o zamówieniu |
Pobierz: | SIWZ |
Pobierz: | Załączniki od nr 1-3 do SIWZ |
Pobierz: | Załacznik nr 4 do SIWZ |
WYJAŚNIENIE 1
Świedziebnia, 04 – 09 – 2015r.
Gmina Świedziebnia
Świedziebnia 92A
87-335 Świedziebnia
dotyczy: postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Świedziebnia (Numer ogłoszenia: 226342 - 2015; data zamieszczenia: 01.09.2015)
Gmina Świedziebnia uprzejmie informuje, że w dniu 04.09.2015r. jeden z Wykonawców zwrócił się z zapytaniami w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Świedziebnia.
Działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.), Zamawiający przekazuje zapytanie oraz udziela następujących wyjaśnień:
1. Czy Gmina zarządza wysypiskiem. Jeżeli nie to czy w najbliższym czasie Gmina będzie zarządzać wysypiskiem?
2. Prosimy o podanie: jaki jest stan dróg, kiedy były prowadzone ostanie remonty oraz czy są przewidziane w okresie zamówienia.
Ponadto prosimy o włączenie do zakresu w SIWZ zapisów:
Zamawiający jest obowiązany do:
a. niezwłocznego oznakowania miejsca, w którym zdarzyła się szkoda nie później niż w ciągu 48 godzin,
b. prowadzenia dokumentacji zgłoszeń o miejscach stanowiących zagrożenia dla korzystających z pasa drogowego, za który ubezpieczony ponosi odpowiedzialność,
c. stosowania się do aktualnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie określenia zasad odśnieżania i usuwania gołoledzi na drogach publicznych oraz przepisów wewnętrznych obowiązujących u ubezpieczonego.
4. Czy do zadań gminy należy:
a. zaopatrzenie mieszkańców w wodę?
b. dowóz dzieci do szkoły?
5. W przypadku prowadzenia parkingu, proszę o podanie: czy jest to parking strzeżony, liczby miejsc postojowych oraz informacji czy spełnia poniższe warunki:
1) posiada oddzielne miejsca parkingowe dla samochodów osobowych, ciężarowych
i autobusów,
2) posiada pomieszczenie dozoru, z którego osoba dozorująca widzi cały teren parkingu,
3) jest oświetlony w porze nocnej w sposób pozwalający na dostrzeżenie każdego pojazdu
z pomieszczenia dozoru,
4) posiada łączność telefoniczną lub radiową z Policją (telefon / nadajnik znajduje się
w pomieszczeniu dozoru),
5) posiada zaporę, szlaban z kolczatką lub inne urządzenie blokujące wjazd i wyjazd
z parkingu; urządzenie blokujące powinno być otwierane, podnoszone lub opuszczane tylko w przypadku wjazdu lub wyjazdu pojazdu; a wyjazd z parkingu może się odbyć po wydaniu pojazdu przez osobę dozorującą parking.
6. Czy Gmina posiada mosty, które będą podlegały ubezpieczeniu? Jeżeli tak, proszę o podanie liczby mostów, jaki jest ich stan, kiedy były prowadzone ostatnie remonty oraz czy są przewidziane w okresie zamówienia.
7. Proszę o podanie liczby pracowników Gminy.
Liczba pracowników w Urzędzie Gminy została określona w załączniku nr 4 do SIWZ w pierwszej zakładce tj. informacje ogólne.
8. Z zakresu ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej deliktowej i kontraktowej w pozycji „l zakresu ubezpieczenia obejmującego w szczególności” proszę o wyłączenie zapisu: szkody w pojazdach uczestników imprezy oraz w pozostawionym w nich mieniu.
Gmina Świedziebnia nie wyraża zgody na wyłączenie zapisu ze SIWZ.
9. Proszę o przesunięcie terminu składania ofert na dzień 14.09.2015.
Gmina Świedziebnia nie wyraża zgody na przesunięcie terminu składania ofert.
Wójt
/-/ Szymon Zalewski
WYJAŚNIENIE 2
Świedziebnia, 04 – 09 – 2015r.
Gmina Świedziebnia
Świedziebnia 92A
87-335 Świedziebnia
dotyczy: postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Świedziebnia (Numer ogłoszenia: 226342 - 2015; data zamieszczenia: 01.09.2015)
Gmina Świedziebnia uprzejmie informuje, że w dniu 04.09.2015r. jeden z Wykonawców zwrócił się z zapytaniami w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Świedziebnia.
Działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.), Zamawiający przekazuje zapytanie oraz udziela następujących wyjaśnień:
- Prosimy o przesunięcie terminu składania ofert na dzień 15.09.2015 r.
- Proszę o informację na czym polega specjalność pojazdu Volkswagen Transporter o nr rej. CBR53S3.
- Prosimy o podanie liczby miejsc w pojazdach o nr rej. CBRX372, CBR48R4, CBR67K8, CBR53S3.
C
- Proszę o informację czy suma ubezpieczenia pojazdu MAN TGM o nr rej. CBR01SP obejmuje również wartość wyposażenia dodatkowego w tym specjalistycznego. Jeżeli tak proszę o podanie jego wartości.
- Proszę o informację czy podana wartość pojazdów została zaktualizowana na nowy okres ubezpieczeniowych, czy też jest to wartość z obowiązujących polis.
- Proszę o informację za jaki okres i na jaki dzień została przedstawiona szkodowość Klienta.
Wójt
/-/ Szymon Zalewski
WYJAŚNIENIE 3
Świedziebnia, 07 – 09 – 2015r.
Gmina Świedziebnia
Świedziebnia 92A
87-335 Świedziebnia
dotyczy: postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Świedziebnia (Numer ogłoszenia: 226342 - 2015; data zamieszczenia: 01.09.2015)
Gmina Świedziebnia uprzejmie informuje, że w dniu 07.09.2015r. jeden z Wykonawców zwrócił się z zapytaniami w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Świedziebnia.
Działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.), Zamawiający przekazuje zapytanie oraz udziela następujących wyjaśnień:
1. Prosimy o przesunięcie terminu składania ofert do 15 09 2015r.
Gmina Świedziebnia nie wyraża zgody na przesunięcie terminu składania ofert.
3. Prosimy o i potwierdzenie, że imprezy przeprowadzane z użyciem sztucznych ogni będą objęte ochroną wyłącznie pod warunkiem, że pokazy sztucznych ogni przeprowadzane będą przez firmy profesjonalnie zajmujące się taką działalnością
4. Prosimy o wprowadzenie limitu dla ryzyka „zalań” 1 000 000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia lub innego akceptowalnego,
5. Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia posiadają pozwolenie na użytkowanie stosownie do aktualnego przeznaczenia; w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków nieposiadających takiego pozwolenia wraz z określeniem przyczyny.
6. Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa, co potwierdzone jest każdorazowo pisemnym protokołami w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny
7. Prosimy o potwierdzenie, że zabezpieczenia ppoż zastosowane w miejscach ubezpieczenia są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz posiadają aktualne przeglądy i badania w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie lokalizacji niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny
8. Prosimy o określenie wartości PML i wskazanie lokalizacji, której dotyczy. Jeżeli nie jest to możliwe – prosimy o wskazanie obiektu/lokalizacji o najwyższej łącznej sumie ubezpieczenia mienia zgłoszonego do ubezpieczenia (budynek/kompleks budynków wraz z mieniem w nim/nich znajdującym się) oraz określenie tej wartości
9. W odniesieniu do budynków w złym lub awaryjnym stanie technicznym lub przeznaczonych do rozbiórki wnioskujemy o zastosowanie podstawowego zakresu ubezpieczenia (pożar, uderzenie pioruna, wybuch, upadek statku powietrznego).
10. W odniesieniu do pustostanów i mienia wyłączonego z eksploatacji wnioskujemy o zastosowanie podstawowego zakresu ubezpieczenia (pożar, uderzenie pioruna, wybuch, upadek statku powietrznego).
11. Dla budynków wyłączonych z eksploatacji( pustostanów) prosimy o przesłanie;
-wykazu ich lokalizacji (adresu),
-jednostkowych sum ubezpieczenia,
-czy są dozorowane 24 h/ dobę, jeśli tak czy przez firmę ochroniarska, własna ochronę, inne?
-sposobu ich zabezpieczenia
-podanie przyczyny ich wyłączenia,
-czy zostały wyłączone w nich wszelkiego rodzaju media, takie jak : woda, gaz, prąd, itd.
- czy wewnątrz budynków znajdują się jakiekolwiek mienie, jeśli tak to jakie?.
12. W celu oceny dotychczasowego przebiegu ubezpieczeń, prosimy o informację o wysokości franszyz / udziałów własnych mających zastosowanie w umowach, do których odnosi się wykazana szkodowość,
13. Czy Zamawiający posiada/zarządza/administruje wysypiskiem śmieci i/lub zakładem utylizacji odpadów? Jeżeli tak to proszę o podanie poniższych informacji:
a. Gdzie się znajduję – adres
b. Od kiedy funkcjonuje
c. Na jak dużym obszarze
d. Czy planowane jest jego zamknięcie, jeżeli tak to kiedy
e. Co znajduje się w najbliższym sąsiedztwie wysypiska
22. Czy mienie zgłoszone do ubezpieczenia znajduje się na terenie zagrożonym osuwiskami skarp lub zboczy? W przypadku odpowiedzi twierdzącej, prosimy o wskazanie zagrożonych lokalizacji.
23. Czy do ubezpieczenia zostały zgłoszone:
a) mienie wyłączone z eksploatacji
b) pustostany
W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wskazanie ich lokalizacji, jednostkowych sum ubezpieczenia i sposobu zabezpieczenia mienia.
24. Proszę o potwierdzenie, że zakres ub. OC działalności nie obejmuje i nie będzie obejmował (również na podstawie zamówień uzupełniających) OC z tyt. działalności szpitali i pozostałych jednostek służby zdrowia,
25. Czy Klient lub jakakolwiek jego jednostka organizacyjna posiada/zarządza/administruje składowiskiem odpadów (wysypiskiem śmieci); jeżeli tak, to prosimy o wyłączenie z zakresu ochrony szkód w środowisku naturalnym związanych z posiadaniem/ zarządzaniem/administrowaniem składowiskiem odpadów/wysypiskiem śmieci,
26. W odniesieniu do zapisów pkt. 24 ppkt. 3) SIWZ oraz § 13 pkt. 3) wzoru umowy o treści: „zmiany wysokości składki lub raty składki w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej i ubezpieczeniach na zawartych w systemie na pierwsze ryzyko w wyniku podwyższenia wysokości sumy gwarancyjnej i zmiany limitów odpowiedzialności…” prosimy o potwierdzenie, że każda zmiana wysokości sumy gwarancyjnej i/lub limitu odpowiedzialności wymaga zgody Wykonawcy
27. Prosimy o potwierdzenie, że zakres ochrony nie obejmuje szkód powstałych w związku z organizacją imprez obejmujących sporty motorowe, motorowodne i lotnicze
28. Prosimy o potwierdzenie, że zakres ochrony OC z tytułu organizacji imprez nie obejmuje szkód powstałych w związku z organizacją imprez obejmujących sporty ekstremalne (np. canyoning, rafting, bungee, B.A.S.E. jumping, speleologia, itp.)
29. Prosimy o potwierdzenie, że zakres odpowiedzialności Ubezpieczyciela w żadnym przypadku nie wykracza poza zakres ustawowej odpowiedzialności Ubezpieczonego
/-/ Szymon Zalewski