Dotacja na przedsięwzięcie w zakresie demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest
Gmina Świedziebnia opracowała program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na lata 2011 – 2032, w ramach którego zrealizowano przedsięwzięcie w zakresie demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest.
W 2015 roku Gmina Świedziebnia uzyskała dofinansowanie na zadanie pn.: Demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Świedziebnia, z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu
Wykonano - demontaż i utylizację odpadów azbestowych w 2 obiektach w ilości 6,440 Mg.
Odebrano i zutylizowano azbest z 15posesji w ilości 99,30 Mg.
Razem zutylizowano azbest w ilości 105,800 Mg na wartość 27.051,37 zł.
Kwota dofinansowania przedsięwzięcia wynosiła 100% jego kosztów kwalifikowalnych.
50% dofinansowania kosztów kwalifikowalnych pochodzi ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.