artykuł nr 1

Dotacja na przedsięwzięcie w zakresie demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest

 

Gmina Świedziebnia  opracowała  program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na lata 2011 – 2032, w ramach którego zrealizowano przedsięwzięcie w zakresie demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest.

W 2015 roku Gmina Świedziebnia  uzyskała dofinansowanie na zadanie  pn.: Demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Świedziebnia, z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej  w Toruniu 

Wykonano - demontaż i utylizację odpadów azbestowych w 2 obiektach w ilości 6,440 Mg.

Odebrano i zutylizowano azbest z 15posesji w ilości 99,30 Mg.

Razem  zutylizowano azbest w ilości  105,800 Mg na wartość 27.051,37 zł.

Kwota dofinansowania przedsięwzięcia wynosiła 100% jego kosztów kwalifikowalnych.

50% dofinansowania kosztów kwalifikowalnych pochodzi ze środków  Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.