artykuł nr 1

Dotacja na przedsięwzięcie w zakresie demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest

 

Gmina Świedziebnia  opracowała  program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na lata 2011 – 2032., w ramach którego zrealizowano przedsięwzięcie w zakresie demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest.

W 2014 roku Gmina Świedziebnia  uzyskała dofinansowanie na zadanie  pn.: Demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Świedziebnia, z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej  w Toruniu 

Wykonano - Demontaż i utylizację odpadów azbestowych w 7 obiektach  mieszkalnych w ilości 27,550 Mg na wartość  13.984,38 zł.

Odebrano i zutylizowano azbest z 8 posesji w ilości 68,700 Mg na wartość 26.710,56 zł.

Razem  zutylizowano azbest w ilości  96,250 Mg na wartość 40.694,94 zł.

Kwota dofinansowania przedsięwzięcia wynosiła 100% jego kosztów kwalifikowalnych.

50% dofinansowania kosztów kwalifikowalnych pochodzi ze środków  Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.