Dotacja na przedsięwzięcie w zakresie demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest
Gmina Świedziebnia opracowała program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na lata 2011 – 2032., w ramach którego zrealizowano przedsięwzięcie w zakresie demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest.
W 2014 roku Gmina Świedziebnia uzyskała dofinansowanie na zadanie pn.: Demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Świedziebnia, z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu
Wykonano - Demontaż i utylizację odpadów azbestowych w 7 obiektach mieszkalnych w ilości 27,550 Mg na wartość 13.984,38 zł.
Odebrano i zutylizowano azbest z 8 posesji w ilości 68,700 Mg na wartość 26.710,56 zł.
Razem zutylizowano azbest w ilości 96,250 Mg na wartość 40.694,94 zł.
Kwota dofinansowania przedsięwzięcia wynosiła 100% jego kosztów kwalifikowalnych.
50% dofinansowania kosztów kwalifikowalnych pochodzi ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.